2016. február 29., hétfő

30+1 nap könyvkihívás - 2. nap


2. nap – A könyv, amit háromnál többször olvastál el 

Moly
Cím: Harry Potter és az Azkabani Fogoly
Szerző: J. K. Rowling

Oldalszám: 400
Kiadó: Animus Kiadó
Eredeti cím: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár
ISBN: 9789639884038
Országos megjelenés: 2000

Fülszöveg: Azkabanból, a gonosz varázslókat őrző rettegett és szuperbiztos börtönből megszökik egy fogoly. A Mágiaügyi Minisztériumban tudják, hogy a veszélyes szökevény Roxfortba tart, a Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. A varázslónövendék Harry Potter és barátai számára a harmadik tanév sem csak a vizsgák izgalmait tartogatja…





Miért?
Ennél a napnál még gondolkodnom sem kellett. A legtöbbet olvasott sorozatom a Harry Potter. Oda meg vissza vagyok ezért a sorozatért, és ezek közül is a harmadik, azaz a Harry Potter és az Azkabani Fogoly a kedvencem. Megmondani pontosan nem tudom, hogy miért. Sokan azt mondanák, hogy a Sirius Black miatt, de én nem. Sirius nekem csak egy átlagos szereplő, akiről már rögtön az elején éreztem, hogy nem lehet olyan gonosz, ahogy állítják. Soha nem volt a kedvencem, habár azt megsirattam, amikor meghalt.
Többnyire azért érzem, hogy ez a könyv a kedvencem, mert az író stílusa ebben a könyvben kezd inkább kibontakozni, Ha jól megfigyelitek az első két könyv olyan könnyű nyelvezeten íródott, mint ha mesekönyvet olvasna az ember, és amikor eljutunk a harmadik könyvhöz az egyszerűen "felnő". Úgy éreztem, hogy a könyv, Jo írásmódja Harryvel együtt nő, és ennél a résznél érkeztünk el oda, ahol úgy éreztem az én nevemen írják. Egyszerűen olvastatta magát.
És hogy összesen hányszor is olvastam el ezt a könyvet? Fogalmam sincs, de abban biztos vagyok, hogy tíznél többször.




A teljes kihívás: 
1. nap – A legjobb könyv, amit a múlt évben olvastál 
2. nap – A könyv, amit háromnál többször olvastál el 
3. nap – Kedvenc könyvsorozatod 
4. nap – Kedvenc könyved a kedvenc könyvsorozatodból 
5. nap – Egy könyv, ami felvidít 
6. nap – Egy könyv, ami elszomorít 
7. nap – Egy könyv, amit szerinted alulértékelnek 
8. nap – Egy könyv, amit szerinted túlértékelnek 
9. nap – Egy könyv, amiről azt hittem, nem fogom szeretni, de a végén mégis másképp alakult 
10. nap – Kedvenc klasszikus könyved 
11. nap – Egy könyv, amit utáltál 
12. nap – Egy könyv, amit régen szerettél, de már nem 
13. nap – A kedvenc íród 
14. nap – A kedvenc könyved a kedvenc íródtól 
15. nap – Kedvenc férfi szereplőd 
16. nap – Kedvenc női szereplőd 
17. nap – A kedvenc idézeted a kedvenc könyvedből 
18. nap – Egy könyv, amiben csalódtál 
19. nap – Kedvenc könyved, amit megfilmestettek 
20. nap – Kedvenc romantikus könyved 
21. nap – Kedvenc könyved a gyerekkorodból 
22. nap – A kedvenced a birtokodban lévő könyvek közül 
23. nap – Egy könyv, amit már régóta el akarsz olvasni 
24. nap – Egy könyv, amit jó lenne, ha többen elolvasnának 
25. nap – Az a karakter, akire a legjobban hasonlítasz 
26. nap – Egy könyv, ami megváltoztatta a véleményedet valamiről 
27. nap – A legmeglepőbb csavar egy történetben / a legmeglepőbb befejezés 
28. nap – Kedvenc könyvcímed 
29. nap – Egy könyv, amit mindenki utált, de te szeretted 
30. nap – Minden idők kedvenc könyve 
+31. nap- A legelső könyv amit elolvastál


Ha kedvet kaptál hozzá, kezd el te is! Én innen szereztem → http://moly.hu/zonak/30-1-napos-konyves-kihivas


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése