2017. április 16., vasárnap

Easter book tag

Húsvéti nyulas kép nincs,
nem is lesz,
de van helyette Baróka.
Először is: Kellemes húsvéti ünnepeket! 
Nem terveztem erre az alkalomra semmi extrát, mert, megmondom őszintén, nem vagyok oda a húsvétért, és annyira intenzíven az én családom nem is tartja. Hétfőn megy a locsolkodás ezerrel (előre látom, hogy holnap hajnalban egy adag jeges vízzel a nyakamban fogok felkelni), de a tojásfestésről kezdünk leszokni, most már inkább csokitojás van. Nem jön össze a nagycsalád, mert nehezen viseljük egymást, és minek szenvedjünk egy évben olyan sokszor, ajándékozás vagy ilyesmi meg aztán végképp nincs, legfeljebb egy-egy csokinyúl a nagyszülők részéről, mert mindenki elfelejt vásárolni.
Röviden: ha nem lenne internet, még elfelejteni is képes lennék a húsvétot.
De most Christine hozzám vágott egy tag-et, ami az ünnephez kapcsolódik, és mivel én vele ellentétben ilyen esetben veszem a fáradtságot, és kitöltöm az ilyeneket (szeretés van), ezért mégis lett egy extra bejegyzés húsvétra. Mindenesetre köszönöm neki, a nevére kattintva elolvashatjátok az ő bejegyzését.




Nyuszik - Egy könyv, amiből lehetne több is, azaz örülnél, ha lenne folytatása
Bejamin Alire Sáenz - Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában.
Van is erre kilátás, és ennek rettenetesen örülök. Ez a könyv nagyon sokat változatot a gondolkodásomon, mindezt pozitív irányban. És ami jelen helyzetben a legfontosabb: remekül el tudnék képzelni neki egy folytatást. Ebbe a két tizenéves srácba több értelem szorult, mint más ilyen idős karakterekbe összesen. A könyv minden mondatát idézni lehetne, és aki egyszer ilyet írt, az a folytatást se tudná nagyon elrontani.

Tojás - Egy könyv, ami meglepett
Robin LaFevers - Gyilkos kegyelem
Sokszor és sok helyen futottam össze vele, mire végre eljutottam az olvasásig, és egyáltalán nem készültem fel lelkiekben arra, amit aztán kaptam tőle. A borító és a fülszöveg alapján egy kicsit könnyedebb hangvételű, kicsit középkorias hangulatú, könnyen fogyasztható YA könyvecskére számítottam, erre kaptam egy kőkemény drámát, politikai harcokkal, tönkrement és újraépült életekkel, gyönyörű nyelvezettel, meg minden olyannal, amitől csak tátottam a szám. Egyszerűen imádtam, igazi pozitív csalódás volt.

Vadászat - Egy könyv, amit nehéz volt megkaparintanod
Minden könyv, ami itt csücsül a polcomon, számomra egy igazi kincs, mert kapcsolódik valamilyen sztori a megszerzésükhöz. Imádom őket és öröm rájuk nézni, egyik beszerzése sem volt egyszerű, mivel sokáig kellett gyűjtögetnem rájuk.
Aminél még ezen kívül is akadtak nehézségeim, az Maggie Stiefvater - The Raven King című könyve volt. Nagyon szeretem a Hollófiúk sorozatot, régóta vágyom a lezárásra, és arra már hónapokkal ezelőtt rájöttem, hogy nem nagyon szeretném kivárni a magyar megjelenést. Nézegettem is a neten, de minden oldalon drágának találtam az én pénztárcámhoz. Csakhogy aztán néhány hete eljutottam Angliába, és amikor szabadjára engedtek minket, az első dolgom az volt, hogy keressek egy könyvesboltot. Angliában egyébként olcsóbbak a könyvek, mint nálunk. A legtöbb áruk pont a kétszerese a mieinknek, de a könyveké pont nem - azok ottani viszonylatokhoz képest is olcsóak, és még az itteni könyvárakhoz képest is.
Ehhez pluszba jött az, hogy a könyvesboltban, ahol voltam, csak egyetlen egy példány volt ebből a kötetből, és ennek az egynek egy egészen picit megsérült a sarka (valójában alig lehet észrevenni),
ezért megkaptam pár fonttal olcsóbban.

Bárányok - Egy gyerekkönyv, amit mai napig élvezel
Az az igazság, hogy ebből azért akad egy pár. Sőt, sokra közülük idősebb fejjel azt mondom, hogy igazából nem is annyira gyerekmese (például Micimackó).
Kiskoromban rengeteg mesét imádtam, Fekete István könyveitől kezdve Móra Ferenc meséken át egészen a Grimm testvérek meséiig.
Van itthon egy gyűjtemény, Andersen legszebb meséi a címe. És ez az, amit most is pontosan annyira szeretek, mint kiskoromban. Rengeteget adott és ad még most is, mert ezek a mesék mindenkinek szólnak.

Tavasz - Egy könyvborító, ami a tavaszra emlékeztet
Diana Gabaldon - Outlander.
Ez reflexből jött, ne kérdezzetek. Igazából fogalmam sincs. Még csak az sem, hogy tavasszal olvastam volna. Egyszerűen csak olyan tavaszias hangulatom lesz, ha ránézek.
(Meg mostanában mindenről az Outlander jut eszembe, és ez talán visszafelé is működik. Vagy ki tudja.)

Feltámadó a halálból - Egy könyv, egy elhunyt írótól
J.R.R. Tolkien - A hobbit. 
Ha book tag, akkor ösztönösen meg akarom említeni Tolkient, legalább egyszer. Fantasy megszállott vagyok, és egyszerűen nem tudok elsülni azon, hogy ez az ember mekkorát alkotott. Ez már szerintem így marad. 
Kosarak - Egy könyv, ami jelenleg a kívánságlistádon szerepel
Most akkor kezdjem el sorolni és üljünk itt jövő húsvétig, vagy...? 
Nagyon-nagyon sok könyv szerepel a kívánságlistámon. Akárhogy igyekszem, ez a lista mindig csak hosszabb lesz. De választok egyet, ami a legelső helyek egyikét foglalja el, ez pedig legyen: Jandy Nelson - Neked adom a napot. Nem tudom, mióta ígérgetem, hogy elolvasom, de még mindig nem jutottam el odáig. A könyvtárban nincs meg, megvenni meg eddig nem sikerült. De egyszer lesz, ami sose volt. 

Cukorka - Egy könyv, ami édes
Marie-Aude Murail - Oh, ​boy!
Nos, inkább keserédes, de az a helyzet, hogy ha egy könyvet úgy jellemeznek, hogy "édes", akkor én már rég elszublimáltam a könyv ötven mérföldes körzetéből. Nem egészen az én műfajom, mondhatni hülyét kapok tőle az esetek többségében, de ezt a könyvet imádtam, és még ez áll a legközelebb az édeshez. Szívet melengető, ugyanakkor az első négyötödében darabokra töri ugyanezt a szervedet. 

A tag-et pedig Barbynak küldeném tovább, csak hogy érezze a törődést. ❤


2 megjegyzés: