2017. december 22., péntek

Könyvmolyképző kiadó és egy besokallt könyvmoly

Akár hiszitek, akár nem, én egy elég türelmes ember tudok lenni. Ezzel a kiadóval konkrétan évekig voltam türelmes. Mostanra viszont betelt az a bizonyos pohár, sőt, elúszott az egész szobám.

Az alaphelyzet az, hogy a KMK az egyik legnépszerűbb kiadó az országban, akár tetszik ez nekünk, akár nem. Brutális energiát ölnek a marketingjükbe, gyakorlatilag mindenhol ott vannak, ha könyvekről van szó, lecsapnak a nemzetközi bestsellerekre, és tény, hogy ők adják ki a legtöbb YA könyvet.
Na most, aki már járt a blogon, az valószínűleg tudja, de aki nem, annak mondom, hogy a szívemen viselem a YA könyvek ügyét. Tisztában vagyok vele, hogy jelenleg ezeknek nagyobb része borzalmas, mint jó, és azzal is, hogy szinte csak ezek népszerűek, de én akkor is hiszek bennük. A YA egy olyan kategória, ami betölthet egy hatalmas lyukat a könyvek között, és beszélhet egy olyan korosztályhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá, hogy valaki beszéljen hozzájuk. Igyekszem népszerűsíteni a jól sikerült darabokat és a saját határaimon belül olyan irányba terelni ezt az egészet, amilyenbe szerintem mennie kéne, még ha csak pár embert is érek el vele.
Emiatt a rossz YA könyvektől gyakorlatilag fizikai fájdalmat érzek, és a Könyvmolyképző kiadó nem könnyíti meg a dolgomat, az egyszer biztos. És ez csak egy apróság a sok közül.
Ebben a bejegyzésben összeszedtem néhány pontban, hogy mik a problémáim, még ha nem is megyek vele semmire (legfeljebb annyira, hogy kihajítanak minden KMK csoportból).

1. Mi itt könyvmolyokat akarunk képezni!
Persze, és én vagyok a világ első számú Alkonyat rajongója. (Spoiler alert: olyan távol állok tőle, mint az említett sorozat a minőségtől)
A Könyvmolyképző kiadó előszeretettel hangoztatja, hogy céljuk az olvasás megszerettetése a fiatalokkal, szeretik a könyveket, a kiadóvezető pedig előszeretettel hívja magát hivatásos könyvrajongónak. A valóságnak ehhez nem sok köze van, viszont nem hangzik olyan szépen és előnyösen.
A KMK, mint minden kiadó, könyvkiadásból él. Magyarul keresni akar rajta. És ezzel nincs is semmi gond, csak nem kell mellé a műsor.
Mivel először az agyatlan, sablonos YA könyvek jöttek be, most is azokra teszik a hangsúlyt, azokat reklámozzák ezerrel, hiszen annak az agyatlan bandának, aki mást még nem is fogott a kezében, nyilván ez fog kelleni. A funkcionális analfabéta fiatalok lettek a célközönség, és olyan könyveket adnak el nekik tömegesen, amik nem hogy nem teszik őket műveltebbé, de a maradék agysejtjeiket is elüldözik.
Erre még rá is tudnám mondani, hogy elfogadható, ha nem lenne ott mellette a kerítésszöveg az olvasás népszerűsítéséről és az irodalom szépségéről.

2. A minőség fontos
...az olvasónak legalábbis biztosan, a kiadónak viszont biztosan nem. Engedjük most el az olyan apróságokat, mint hogy az utóbbi években olyan papírra nyomtatnak, amit én nem csúfolnék papírnak, és térjünk át a komolyabb gondokra.
Egyrészt, a fordítások sokszor annyira nyakatekertek, hogy ennyi erővel maradhattak volna angolul/németül/stb. is, mert ugyanannyira lenne érthető a dolog.
Másrészt, helyesírási hibák - dögivel. És akkor ennek az egésznek a tetejére koronaként odakerülnek az elgépelések is, csak hogy teljes legyen a gyűjtemény.
Ott van például a Végzet ereklyéi sorozat, az Üvegtrón, vagy a Tüskék és rózsák udvara, de az eddigi legbrutálisabb, amivel találkoztam, az Árnyék és csont. A könyveik jelentős része hibát halmoz hibára, a szóismétlések nem férnek el lassan a félregépelésektől, és sokszor egész bekezdéseket nem lehet értelmezni. És a legrosszabb, hogy ez a gyerekkönyvekben is jelen van - de hát bizonyára időben el kell kezdeni megtanítani az embereket helytelenül írni.
Egy kisgyerekben akaratlanul is megragadnak a dolgok, amiket olvas, rosszul fogja megjegyezni a szavak helyesírását, és ez brutálisan káros.
És félreértés ne essék, nem azzal van a baj, hogy az író/fordító hibázik. Azzal van a baj, hogy a lektorok ezek alapján úgy léteznek, hogy sehogy. Az ő feladatuk lenne kiadás előtt átnézni a könyveket és kiszúrni az ilyen hibákat. Bár lehet, hogy kiszúrni kiszúrják, csak a kijavításukig nem jutnak el. Ezt bizonyára elfelejtették nekik kiadni.

3. Majd ők megjelentetik a nemzetközi bestsellereket Magyarországon is!
Megteszik, semmi kétség. Laza 4-5 (vagy akár 10-15) évvel azután, hogy az adott könyv bestseller lett. Értem én, hogy a rohanás nem tesz jót az egészségnek, és a teknősök remek példaképek sebesség tekintetében, de én kapásból tudok mondani jó pár embert, aki egy kicsit sokallja azt a négy évet, amit az Olimposz vérének megjelenésére várunk.
Kifogás az persze mindig van, meg ígéretek is. Mindig megkapjuk, hogy mert a fordítás, mert a lektori munka, mert a nyomtatás. Tekintve, hogy a fordítások úgy néznek ki, mintha szerencsétlen fordítók fél hónapot kaptak volna, lektori munkának meg évek óta nyomát se láttuk, így csak az utolsó pont marad, és erősen kétlem, hogy évekig tart kinyomtatni egy adag könyvet, hacsak nem az egész bolygó népességére nyomtatnak, ami azért nem túl valószínű.

4. Aranymosás
Nem kívánok erről kisregényt írni, nemrég Lyla fantasztikusan összeszedte, hogy mik a problémák ezzel a pályázattal, ha valaki még nem olvasta a cikkét, akkor ide kattintva megteheti.
Egy pályázat, amiért hálásnak kellene lenni, de ha jobban belegondolunk, ezer sebből vérzik, és ha valahol az elején még volt is benne jóindulat, mostanra a pénzszerzésről szól, és arról, hogy az amatőr írók minden reménysugárba belekapaszkodnak, a kiadó meg remekül ki tudja ezt használni. De a kerítésszöveg mellette gyönyörűen hangzik, ez való igaz.

5. Rendelj tőlünk, és most ajándék instant idegösszeomlást is kapsz!
A rendeléseimet eddig nagyjából jól kezelték, nyomon követni nemigen lehetett, de minden rendben volt, a csomagok időben kijöttek, nem kevertek össze semmit, stb.
Most azonban sikerült olyan tapasztalatot szereznem, amiből azt hiszem, elég is volt ennyi.
Még december 3-án megrendeltem négy könyvet, három közülük előrendeléses, de mivel azt írták, az egyik 9-én, a másik kettő 15-én jelenik meg, biztos voltam benne, hogy karácsonyra megjönnek. Még azt is beleszámoltam, hogy pár napot csúsznak a megjelenések.
A feladás napjának 20-át írták, de 20-án nem adtak fel semmiféle csomagot, az egyik könyvhöz a weboldalukon meg kecsesen odavágták, hogy elfogyott. Aztán mégis megjött, de az egyik könyv konkrétan sérült, és ezt a tényt teljesen ignorálják. Kedvem lenne visszaküldeni, de mivel rokon kért meg, hogy rendeljem meg, már nem fogok karácsony előtt bekeverni.
Egyébként mindeközben semmiről sem tájékoztattak, ha valaki rákérdezett, jöttek a kifogások, de folyamatosan ellentmondanak maguknak, ami azért elég gyanús tud lenni. És meg lehet érteni, hogy lépnek fel komplikációk. Azt nem lehet megérteni, ahogy ezt lekommunikálják a vevők felé.

6. Kíváncsiak vagyunk a véleményedre!
Legalábbis amíg pozitív, és jó fényben tüntet fel minket.
A kiadó elég aktív a szociális médiában, és fel is figyelnek a bloggerekre, akik a könyveikről írnak. És akik számukra kedvező véleményt írnak, azt gyakran fel is kapják. Alapjáraton ezzel nem lenne probléma, hiszen nyilván nem a negatív kritikákat fogják kitenni ország-világ elé. A probléma azzal van, hogy ez már ott tart, hogy mindegy, mennyire értelmes és jól kifejtett az a vélemény - ha pozitív, akár a saját oldalaikra is kiteszik. Erre sok blogger felfigyelt, és sajnos akadnak páran, akik pont emiatt hirtelen mindent megszeretnek. Vörös Pöttyös? Ó, hát akkor egyértelműen tökéletes, természetesen.
A világért sem akarok ünneprontó lenni, de ha a Vörös Pöttyösök felét lehet könyvnek nevezni, akkor már sanszos, hogy sokat mondtam. Amivel szintén nem lenne baj, ha nem hazudnánk tele az internetet azért a néhány-száz kattintásért.
A másik gond, hogy ehhez a negatív véleményekkel kapcsolatban a másik véglet társul. Magyarul: igyekezzünk elnyomni őket! Nincs negatív kritika, nincs hiba a könyvben, nem igaz? Bár a VP facebook csoportjában általában kiengednek ilyeneket is, volt rá egyszer példa, hogy nem engedélyezték a bejegyzésem, és egyszer az egyik KMK csoportból ki is tettek. Szabad véleménynyilvánítás van - csak te számolsz a következményekkel. Végül is a teljes társadalomban ez a szabály érvényes.

7. Mindezek után természetesen még te érezd rosszul magad, ha valami nem tetszik
A marketing hatalmas, folyamatosan megy a pörgés, és a hűséges vásárlók, akiket sikerült megvenni pár kockahassal és szépen csillogó szemmel a borítókon, bármikor leszedik a fejed, ha támadni mered a kiadót, és a negatív kommenteket is nagyon gyorsan el tudják tüntetni, ha rontja az összképet. Mivel más kiadó nem fektet a reklámozásba és a szociális médiában való jelenlétbe annyi energiát (mondjuk úgy, hogy tudnak felnőttként viselkedni), így azoknál ilyen gond nincs. Megveszed a könyveket, ha írsz valamit, bárki láthatja, jöhet hideg-meleg, nekik igazából mindegy, nincs is nagy felhajtás, minden lezajlik csendesen és ez rendben is van így.
A KMK azonban gyakorlatilag ezekből él, és talán az elején nem így volt, de most már mást sem csinálnak, csak hülyítik a népet. El lehet hinni a hazugságaikat, csak felesleges, mert attól még nem válnak igazzá. Azt táplálják bele az olvasóikba, hogy amit csinálnak az szép és jó, és gyakorlatilag ott tartunk, hogy az szégyellje magát, aki mégse így érez.
A baj csak az, hogy jelenleg Magyarországon a KMK dönti el, hogy mit olvasnak a fiatalok. Eljutottak oda, hogy a tizenévesek és a gyerekek figyeljenek rájuk, és ha könyvet vesznek a kezükbe, az valami katasztrofális Vörös Pöttyös legyen, vagy valami hasonló. Van, aki innen továbbjut, és rájön, hogy a Luxent, a Csitt, csitt-tet és társait nem lehet könyvnek nevezni, de van, aki sajnos megreked itt, és mivel a kiadótól kapja a támogatást, hogy igen, olvasd csak, nem is fog elgondolkodni, hogy ezeknek több a kára, mint a haszna. A könyveknek elvileg az értelem és a gondolkodás mellett kellene lenni, és a KMK ezzel teljesen szembemegy a pénz érdekében, és az arcunkba hazudja, hogy ő ilyet ugyan nem csinál. És a hazugság része a legnagyobb probléma.

Félreértés ne essék, én itt nem az olvasókat akarom támadni, nem is magukat a könyveket vagy a szerzőket. Még a kiadót sem, egyszerűen úgy gondoltam, itt az ideje, hogy mindezt összeszedjem. Ugyanis érdemes elgondolkodni rajta, hogy a nagy kedvenc ígéretei, állítólagos elvei és céljai mennyire valósak, és meddig jó mindent elhinni és vakon menni azután, aki a leghangosabban mondja a legszebben hangzó hazugságokat.







15 megjegyzés:

  1. Fu,hát ez a bejegyzés szívemhez szólt. Nagyon egyet kell értsek veled. Jómagam is rengeteg Vörös pöttyöset olvastam, szeretem is őket, de rá kellett döbbennem, hogy egy részük nem is megy könyvszámba. Nekem egyébként ez a Jane Erye-nél esett le, amikor elkezdtem azt olvasni. Össze sem hasonlítható egyes könyvnek nevezett papírhalommal, amiket ettől én még ugyanúgy szeretek ugyan, de már nem lehetnek mérvadóak számomra. Szerintem kell olyat is olvasni néha, de nem az adja az irodalom alapját.

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek az előttem szólóval. Én magam is olvastam ilyen könyvet pl. épp a luxent, ami még egy adott pillanatban még jó is volt de igazából a végére már inkább idegesített. Ahogy a végzet ereklyéi is. Hú az nagyon. Ezek a könyvek nem adnak értéket és a még ennél is bugyutább meztelen pasis borítós könyvekről kivagyok bukva. A problémára akkor jöttem rá igazán amikor egy hozzászólásban vki a büszkeség és balítéletet kapta és azt írta H nem tetszik neki mert régies a szöveg..... No comment. Ez baj. Persze még mindig úgy vagyok vele H inkább ez mint hogy ne olvasson vki semmit csak a tv előtt bambuljon. És azért azt is el kell ismerni hogy sok jó könyvet is kiad a kmk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adnak ki, persze, nem is ezzel van a baj. A legnagyobb baj a műsorral és a hazudozással van.

      Törlés
  3. Ebben az a vicces, hogy a Büszkeség és balítélet is megjelent Vörös Pöttyösben, már kétszer is, két különböző borítóval, és egyébként a Jane Eyre-t is kiadták fiataloknak, A lowoodi árva címen, csak hogy a fenti kommentre is reflektáljak.
    :)

    Egyébként meg ha már a kiadóról van szó. Nem csak a Vörös Pöttyös létezik ám. Van például Sötét örvény és Arany Pöttyös, és ha valaki végképp szépirodalomra éhezik, ott az Aranytoll is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a kiadott könyvekkel van baj, tudom, hogy adnak ki sok jót is, nem ezt mondtam.
      A baj az, hogy közben megy a műsor, záporoznak a hazugságok. Nem művelni és olvasásra bírni akarják az emebreket, hanem a cél a pénzszerzés, de ezzel se lenne gond, ha nem hangoztatnák olyan bőszen az előbbit.

      Törlés
    2. Nem a kiadott könyvekkel van baj, tudom, hogy adnak ki sok jót is, nem ezt mondtam.
      A baj az, hogy közben megy a műsor, záporoznak a hazugságok. Nem művelni és olvasásra bírni akarják az emebreket, hanem a cél a pénzszerzés, de ezzel se lenne gond, ha nem hangoztatnák olyan bőszen az előbbit.

      Törlés
    3. Miért záporoznának a hazugságok?
      Nekem egy valami böki a csőröm: Egyszer azt olvastam, hogy nem lennének a könyvek ilyen drágák, ha az emberek többet vennének. Nos, a KMK meg ebben az évben mégiscsak megemelte az árakat. Ezen kívül semmi bajom a kiadóval. Megjegyzem, minden cégnek a pénzszerzés a lényeg. Sajnálom, ha ezzel most romba döntöttem az álmaidat. Akármit mond egy-egy cég, a cél a haszonszerzés. Az "olvasásra akarjuk bírni az embereket" pedig reklám. :) Egyébként ezt a "papírnak nem nevezhető szarra nyomtatnak" részt nem igazán értem. Arra nem gondoltál, hogy lehet azért romlott a papírok minősége, mert újrahasznosítják? Egyébként is, fogtál már a kezedben GABO/Ciceró könyvet? Na, mert az kb olyan, hogy kinyitod és eltörik a gerince plusz kiesnek belőle a lapok. A KMK-nál ilyet még soha nem tapasztaltam, sőt, én kifejezetten örülök, hogy nem kartonpapírból készítik a borítót. (Nem igazán csípem, ha valaki csak a negatív oldalát nézi a dolgoknak... szerintem jópár embernek sírna a szája, ha megszűnne a kiadó, és nem engedélyezné, hogy más kiadó újranyomja a könyveiket... just sayin')

      Törlés
    4. Nem igazán értem, hogy a "papírnak nem nevezhető szarra nyomtatnak" résznél minek van ott az idézőjel, mert én nem így írtam.
      És az újrahasznosított papír, meg a ránézek-és-elszakad papír nem ugyanaz.
      A pénzszerzéssel nincs baj, és ezt le is írtam párszor, de a szöveg amit hozzá kapunk, nem egyszerű szépítés, hanem idegesítő és átlászó hazugság, és az szégyellje magát, aki nem hiszi el.

      Törlés
  4. Szia!
    Nekem is egyet kell értenem a leírtakkal. Én összesen 2-3 VP könyvet olvastam eddig, de nem tervezek többet. A testvérem polca tömve van az ilyen remekekkel, és bátorít, hogy olvassak közülük, de kérdem én, hol van az érték azokban a művekben? A legszomorúbb az, hogy bármerre járok, ezekkel találom szembe magamat. Persze kell a reklám, értem én, de az, ahogyan szabályosan rád akarják tukmálni a könyveiket, borzalmas.
    Ugyan azt el kell ismernem, hogy akadnak érdekes kötetek is a KMK-nál. A 39 Kulcs és a Titokfölde sorozat pár évvel ezelőtt igazán elnyerte a tetszéseket, de ennyinél ki is hunyt. Előbb veszek a kezembe Tolkien-t, vagy Orwell-t, mint Stephanie Meyer-t és társait.
    Puszi: V. B.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapjáraton nekem nem a kiadott könyvekkel van gondom. Minden kiadó ad ki jobb és rosszabb darabokat. A probléma ott kezdődik, hogy ők hatalmas hangsúlyt fektetnek a rosszakra, a jókat meg elássák, aztán vagy rátalálsz, vagy nem.

      Törlés
  5. Maximálisan egyetértek. A kiadóval kapcsolatban már csak annyi pozitívumot tudnék említeni, hogy jó magyar íróik vannak (On Sai, Böszörményi stb.), illetve jó címeket vesznek meg (na de akkora mennyiségű jogból, ami egy évben az ő kezükben landol, elég gáz lenne, ha nem lenne legalább néhány jó.)
    Az édesgetés és a reklámozási módszerük szerintem zseniális, ha marketinges szemmel nézzük. Tapadnak rá az emberek. Viszont ha úgy nézzük, hogy a pénzükért cserébe mit kapnak, hát az elég elkeserítő. Példának okáért a Reader Surprise doboz, ami iszonyat drága volt, és promó termékekkel volt teleszórva, amit egy könyvfeszten, simán megszerez az ember tőlük teljesen ingyen.
    Papír tényleg rémes, fedő borító egy olvasás után elkezd rojtosodni, fordítás főleg a vöröss pötyiknél manapság kritikán aluli. Az arany pöttyösöknél hál istennek még adnak a minőségre és nem a sorozatgyártás az elsődleges. Fordítás már csak azért is érdekes, mert egy ismerősöm próbált hozzájuk jelentkezni ilyen munkára, hozzá teszem kint tanult és tanul Angliában irodalom szakon, és szépen fordít, tényleg vissza tudja adni a szöveg hangulatát. Na szóval az e-mailjét válaszra sem méltatták.
    A Félmeztelen pasi a borítón típusú klisé könyvek meg már marha unalmasak, de ha ezt veszi a nép...
    Katona Ildikó kiépítette a brandjét, amivel mindent el tud adni, amit meg nem, azt egy szeretetcsomagos akcióba beteszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, erről a Reader Suprise-ról hallottam eleget, gyakorlatilag csak elégedetlen vásárlókkal futottam össze - pedig sok vásárlójuk sokszor sajnos akkor sem veszi észre a pofátlanságot, ha képen törlik vele, ez mégis mindenkinek sok volt. Kérdéses, hogy mikor sokallnak be annyian, hogy a kiadó kénytelen legyen változtatni - engem emiatt a cikk miatt legalább annyian támadtak, mint ahányan egyetértettek, ezt vehetjük akár jó aránynak is, de a változáshoz látszólag nem elég.

      Törlés
  6. Én is mondanék véleményt. Nem mondom azt, hogy a KMK tökéletes. Messziről sem az. De szerintem az egyik legkorrektebb könyvkiadó. Pontjaidra válaszolva:
    1.
    Én valóban a KMK miatt lettem könyvmoly. Még a régi gyerekkönyveit is olvastam, és tessék vigyázni: szerettem az alkonyatot! 14 évesen! Most persze ki nem nyitnám semmi pénzért, de akkor szerettem. Mi ezzel a baj? Miért nem tudjuk tiszteletben tartani azt, hogy a másik mit szeret? Engem meg Stephen Kinggel lehet kiüldözni, noha tudom jól, milyen jó író, egyszerűen a horrort, mint zsánert gyűlölöm. Ahogy egyre idősebbek leszünk, úgy változik az ízlésünk. Én is idővel kinőttem a Penny könyvekből, majd a Vörös pöttyösből. Ez természetes. Nem a kiadót kell szidni azért, mert kiadja a külföldi sikerkönyveket? Tán nem azt tennéd te is? Én is. Na, ugye. Nyílván a kiadó pénzből él, mint mindenki más. Viszont nem mondanám, hogy minden frissen megjelent YA könyv agyatlan zombit csinál a fiatalból. ELEVE az csoda, ha olvas. Én is szeretek YA könyvet olvasni. Kikapcsol, elfelejtem a gondom-bajom, és egy kis időre nem azzal kell foglalkoznom, hogy mit kell még tennem az életben. És ez az olvasás lényege.
    2.
    Rengeteg KMK könyvem van. És egyik egy sem esett szét. a lapokkal sincs bajom, de az tény, hogy a Kinizsi nyomdának sokkal sz*rabb a papírminősége, ezért is jöttek el tőle a KMK, már csak végszükség esetén nyomtat ott.
    Nagyon szoktam figyelni a hibákra, és én nem tudom, lehet, nem ugyanazokat a könyveket olvastuk, megűrt szerintem egyik felsorolt könyv sem hemzseg a hibáktól. Ami engem roppantul idegesített az a Stage Dive-ban, hogy a számokat nem betűvel írták ki. Meg egy-két könyvnél nem teljesen volt jó a párbeszédek (nem tettek pontot oda, ahova kellett volna é fordítva), akkor néztem is, ezt ki engedélyezte így. Egy-két hiba pedig belefér. Ki nem hibázik 400 oldal alatt? Ha jó a könyv, úgy sem azt fogom nézni, hogy egy helyen nem lett kirakva egy vessző. Olvastál már az Álomgyár kiadótól? Na az botrányos. Alig tudtam végig olvasni szegény Nora Roberts könyvet. Kritikán aluli volt.
    3.
    Na, ez mostanság nem igaz. Nem olvastam és félek is, de: Papírhercegnő? Sarah J Maas könyvek? (csak úgy ontja a kiadó), L J Armentrout könyvek (nem, én sem szeretem). Vagy tudod te mennyi sorozatot vett át bukott kiadóktól? Nalini angyalos sorozata? Jet? Pretty little liars?
    Ez mind-mind olyan könyv, amit a rajongók vártak, és a KMK meg is hozta.
    Persze, ne hogyd azt hidd, hogy én nem várok 1-1 sorozatot tűkön ülve. Napernyő protektorátus? IMÁDOM. De ki tudja, mikor adják ki, ha kiadják. A sorozat sajnos veszteséges (mondjuk ez tény, hogy a marketing hibája), de a kiadó azt mondta, mindenképp szeretnék befejezni a sorozatot, egy könyv van hátra. Csak reménykedni tudok, hogy meg is teszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4.
      Ehhez sokat nem tudok hozzáfűzni. Meglehet, hogy sok sebből vérzik. Talán nem így kellene csinálni. De hány kiadó van még rajtuk és a Twister medián kívül, akik nyitottak még az új, magyar írókra? Nem sok. Sajnos. Pedig rengeteg potenciális jó író van kis hazánkban.
      5.
      Soha semmi gondom nem volt még a rendelésemmel :'D Sem nekem, sem anyámnak, sem barátnőmnek. Persze mindig akadnak olyanok, akiknek elkeveredik-később jön csomag, ez benne van a pakliban. De nem gond, hogy karácsonykor egy nap 1500 csomagot adtak fel a KMK dolgozói? 1500 csomag. 1 nap. Nekem ne mondja senki, hogy ekkora szám mellett nem lehet hibázni (A PPP pedig önmagában is megér egy misét), de akárhányszor gond volt, szerintem a KMK flottul kezelte. Nem jót kapott, sérült volt, mindig ingyen kicserélték. Szerintem ekkora termelés mellett teljesen korrektek, kevés ilyen könyvkiadót tudok, akik ennyi mindent megtesznek az olvasókért.
      6.
      Sajnálom, ha ezt ezt tapasztaltad. De gondolom aktív molyoló vagy. Láttad te mik mennek ott az elmúlt pár hétben? Szidják őket, mint a bokrot (nagy divat lett). A kiadó azonban mindig mindenre válaszolt, ha szidták őket, ha dicsértek. Facen lehet törlik. Én sem vitatnám meg az ilyeneket nyíltan több ezer faces felhasználó előtt, semmi értelme. Én is törölném az ilyen kommenteket, engem nyíltan senki se szidjon, írjon nekem privát üzit, ha gondja van. Persze nem azt mondom, hogy te szidtad őket, ez csak egy kis hasonlat volt. Amúgy én soha nem mondtam negatívat, így nem tudom, törölnék-e a kommentem.
      7.
      A többi pontoddal még egyet értenék is, ha nagyon kukacoskodni akarnék, de ez azért röhelyes. Porhintés meg hazugság? Kérlek sorolj fel 3 olyan dolgot, amit lehuzodtak neked. Csak 3at. Felnőtt ember vagyok, a saját, megkeresett pénzemet arra költöm, amire akarom. Ha kockahasú szép szemű pasis borítót akarok megvenni, akkor azt veszem meg. Nekem ne mondja senki, hogy csak ezek miatt vesznek meg egy-egy könyvet, mert a képébe röhögök. Ha pucér pasikat akarok bámulni, felmegyek a google-ra.
      Jéé, téged követ a KMK? Dugja az orrod alá a könyveit? Tudják hol laksz és reggel ezzel ébresztenek? A metrón/buszon/akármin melletted ülnek és mondják, hogy ők milyen szuperek, vásárolj náluk?
      Nem? Akkor miről beszélünk? Megint kihangsúlyozom. Felnőtt emberek vagyunk! Ha hamburgert akarok enni, azt eszek. Ha gótként akarok öltözni, úgy fogok. Ha nyálas könyveket akarok venni, azt fogok. Mindenkinek van akaratereje, mindenkinek vannak jogai, mindenki azt vesz, amit jónak lát. Ha valaki csak azért vesz könyvet a KMKtól, mert hallott róluk, hát így járt. Jó a markeintgjük. Kész. Én még soha nem hallottam a kiadótól, hogy másokat arra kényszerítenének, hogy vegyenek tőlük. Vagy egyeseket fogva tartanak és hipnotizálnak?
      Az egyetlen "hazugság", amit hallottam tőlük az az, hogy tervezik kiadni. oszt vagy kiadnak egy könyvet vagy nem. Ha nem, akkor vegye meg más kiadó, nem őket kell szidni, mert nem hozzák. Mindenki alapíthat könyvkiadót, mindenkinek megvannak rá a jogai, ha nem büntetett előéletű meg minyavalya.
      Én értem, a problémáid. El is fogadom. Sőr, talán még 1-2 helyen igazad is van. elismerem. De azért ennyire felnagyítani a dolgokat kissé evetséges. Mintha a KMK arra tette volna fel az életét, hogy nyomorba döntsön téged és minden más olvasót. Nem szereted? Nem kell megvenni? Sose értettem ezt. Mint mikor youtubeon nézek egy videoklippet, alatta meg kommentben az van, hogy de sz*r. Akkor nem kell hallgatni/nézni.
      Igen, én szeretem a KMK-t, az egyik kedvenc kiadóm. De látom a hibáit nekik is, a rendszernek is. Mégsem teregetem ki.
      Nah, ennyi voltam. Nem akartam senkit sem megbántani, senkit sem uszítani, ez csak az én véleményem. Elmondtam.
      Utólag is kellemes karácsonyt és Boldog új évet!

      Törlés
  7. Vegyes a tapasztalatom. Vörös Pöttyös - olvastam jót is, rosszat is. Közepeset is, amit hamar elfelejtettem. A pályázatukkal kapcs. érdekes. Ami átment a Várad Erdélyi Szépirodalmi folyóiratban(professzionális lap,nem fizetős megjelenés!), az itt nem volt elegendő valami miatt. A bekerült művek közül egy tetszett, a többi egyátalán nem: az egyik pl a Szürke ötven-árnyalata utánzat....Pályázat és zsüri: ízlések és pofonok amúgy.....

    VálaszTörlés