2017. február 28., kedd

Könyves DIY-ok

Azt hinné az ember, hogy egyszerű normális DIY-okat találni, hiszen hála az internetnek, csak bepötyögi az ember, és nesze neked, válogass. 
És nem.
Én legalábbis sok oldalt végigjártam már könyves DIY-ok után kutatva, de a legtöbb, amit találtam, vagy olyan drága, hogy akkor már inkább kész dolgokat veszek, mert olcsóbban megúszom, vagy könyvek meggyilkolását követeli.
Ez utóbbi pedig nálam szóba se jöhet, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Így hát az utóbbi pár estémet azzal töltöttem, hogy lefekvés után belevetettem magam néhány képes oldal gyűjteményébe. Pinterest, Deviantart, We Heart It... Lementettem egy csomó ötletet, de végül csak párat tartottam meg. Szerintem ezek tényleg egész jók, nem is túl bonyolultak, és olcsón meg lehet őket csinálni. Nekem nincs valami nagy kézügyességem, de az én képességeimet nem haladják meg, úgyhogy nagy valószínűséggel másokét sem fogják.


Egyszerű, ezerféleképpen dekorálható könyvjelző.  

Egyszerűen hajtogatható, alig tart pár percig, és utána azt csinálsz vele, amit akarsz (egy-két dologtól eltekintve, persze). Lehet mintás papírból csinálni, lehet rá rajzolni, akár szemet és fület is ragaszthatsz rá, és elnevezheted Vahúrnak. Nekem speciál sokkal jobban tetszik, mint egy egyszerű könyvjelző, amit csak könyvjelzőnek hívunk, valójában meg egy színes fecni.
(Bár ez is az, csak kreatívabb, de ez részletkérdés.)



Szív alakú változat 



Ez már talán egy fokkal nehezebb, de még mindig nem lehetetlen. Ugyanúgy rá kell húzni a lap sarkára, mint az előzőt. Díszítheted, csinálhatod mintás papírból, és ha nagyon akarod, ebből is lehet Vahúr.





Harry Potter rajongóknak 


Tudom, hogy ez nem csak szimplán könyves, hanem már egy bizonyos fandomhoz tartozik... De azért ennek a sorozatnak bőven akad rajongója.
Igazából annyi az egész, hogy fogsz egy ceruzát, ragasztópisztollyal mintát csinálsz rá, megvárod, amíg a ragasztó megszárad, aztán az egészet lefested. Egyáltalán nem nehéz, és szerintem nagyon jól mutat.
Ebből sajnos nem igazán lehet Vahúrt csinálni.

Tea-rajongó könyvmolyok könyvjelzője 


Én magam sosem voltam oda a teáért, mert általában akkor iszom, ha beteg vagyok - és akkor is azért, mert rám erőszakolják -, ezért nincsenek vele túl jó emlékeim. Sajnos ilyen téren extrán szerencsétlen vagyok, rengetegszer betegszem meg, minden nyavalyát összeszedek.
De tudom, hogy sokan szívesen vesznek magukhoz egy bögre teát olvasáshoz, és azt én is elismerem, hogy megvan a hangulata.
Ez a DIY sem túl bonyolult, annyiból áll, hogy papírból kivágsz egy bögre alakot, aztán vagy te magad csinálsz hozzá "filtert", vagy egy valódi filterről vágod le a címkét, és azt ragasztod hozzá.
Ha nagyon akarod, lehet belőle Vahúr.


Mini könyv 


Ez a személyes kedvencem. Kicsit időigényesebb, mint az előzőek, de nem olyan bonyolult megcsinálni, mint amilyennek első ránézésre tűnhet. Lehet használni medálnak, kulcstartónak, tulajdonképpen bármire ráakaszthatod, és szerintem nagyon jól mutat.

Először is, vágj egyforma méretű papírdarabokat. Igazából mindegy, hogy mennyit, attól függ, hogy milyen vastag könyvet szeretnél. Ha ezzel megvagy, akkor fűzd össze őket.

Utána jöhet hozzá a borító. Ne felejts el mérni közben, különben szétcsúszik az egész. Vágj le kartondarabokat a képen látható módon, aztán borítsd be őket színes papírokkal. Ha ez is kész, akkor jöhet bele egy kis fém karika (lehet, hogy van konkrét neve, de én nem ismerem), majd rá is lehet ragasztani az összefűzött lapocskákra, és ennyi.
Hagyhatod üresen is, de ha akarsz, ebbe tökéletesen lehet Vahúrt rajzolni. Csak picit.


Én ennyi lettem volna mára, remélem azért találtok olyan DIY-t, ami tetszik. Holnap ugyanitt és nem ugyanekkor, az majd még kiderül, hogy mikor.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése